Általában a közös tulajdonban lévő dolgok kevésbé fontosak az emberek számára, mint a saját tulajdonuk. Így egy társasházi lépcsőház rendben- és tisztán tartását már nem érzik annyira saját ügyüknek, mint mondjuk a lakásuk kitakarítását. Szerencsére azért léteznek olyan szolgáltatások, amiért hajlandók fizetni, és így a közvetlen környezetükön túl a közösen használt helyiségek is azt a látszatot keltik, hogy van gazdájuk.
Egy ismerősömmel vállalkozásba fogtunk. Azzal kezdtük, hogy körbejártuk a környékünkön található társasházak lépcsőházait, úgymond terepszemlét tartva. Ahol azt vettük észre, hogy a közös használatú részek eléggé elhanyagoltak, azokat az épületeket bejelöltük az általunk készített vázlatos térképen. Közben terveztünk egy reklámszöveggel ellátott szórólapanyagot arra vonatkozóan, hogy a problémát mi hogyan tudnánk orvosolni, milyen meglátásaink vannak, és ezt hogyan tudnánk megvalósítani a gyakorlatban is. Amikor a szöveg összeállt, kerestünk hozzá egy megfelelő illusztrációt, elneveztük a cégünket, és kerestünk egy nyomdát, ahol szórólap nyomtatással foglalkoznak, hogy néhány száz példányszámban ki tudjuk nyomtatni a megálmodott szórólapunkat.
A szórólap nyomtatás a legtöbb nyomda tevékenységi körébe beletartozik, ezért a fő szempont a netes keresgélést követően az volt, hogy egy olyan nyomdát válasszunk, amelyik a lakóhelyünkhöz közel található. Eljutottunk hát a Color nyomdáig. Nem volt a környékünktől nagy távolságra, és a tevékenységeik között a szórólap nyomtatás is szerepelt. Felvettük velük a kapcsolatot, online formában, mivel már egész élesen kirajzolódott a kép bennünk, hogy mit is szeretnék. Ha nem így lett volna, akkor a megadott telefonszámon kapcsolatba léphettünk volna a nyomda munkatársával, akivel személyes beszélgetés során is konzultálhatunk, de mivel mi már kész tervekkel tudtunk előállni, erre nem volt szükség.
A nyomda honlapján ugyan elolvastuk a tanácsokat a jó szórólapot illetően, de ez csak megerősített bennünket. Úgy éreztük, hogy a miénk ennek tökéletesen megfelel: érdeklődést keltő szöveget terveztünk rá, elláttuk logónak is beillő illusztrációval, elképzeltük a színeit, a szöveg és kép lapon való elrendezését, jó láthatóan szerepelt rajta a kapcsolatfelvételi telefonszám és e-mail. Egyoldalas szórólapot szerettünk volna nyomtatni, laminált felületkezeléssel, hogy képes legyen ellenállni az időjárás viszontagságainak. Úgy gondoltuk, hogy legyen színes, mert az figyelemfelkeltőbb, és egy kisebb A/5-ös méret pont megfelelne a célnak. Könnyen átlátható, gyorsan elolvasható, a lényeges szöveget megfelelő betűmérettel röviden tömörítő méret.
Miután mindezt megterveztük, tájékozódtunk, a Color nyomda honlapján ajánlatot kértünk. Az ajánlatkérés során megadtuk a nevünket és a cégadatokat. Felvázoltuk az elképzelésünk részleteit: papírméret, szöveg, grafika, design, példányszám. Megadtuk az elérhetőségünket és vártunk a visszajelzésre. Rövid időn belül felvették velünk a kapcsolatot, a nyomda munkatársával még egyeztettünk egy-két finomítást a szórólap kinézetét illetően, majd a kívánt példányszámban megrendeltük a szórólap nyomtatást . A szórólap átvételét követően átutalással fizettünk. Tiszta ügy, pont mint a takarítás.

Ezután már csak szét kellett hordanunk a szórólapot az előre kijelölt társasházak postaládájába, helyeztünk el belőle környék frekventáltabb helyein is, mint például pékségek, kávézó és cukrászdák. Hamarosan megérkeztek az első megkeresések. Miután egyeztettünk a társasház képviselőivel, megkezdtük a takarítási tevékenységünket. A bedobott szórólapokat mindig jól látható helyen hagyjuk, hogy senki figyelmét ne kerülje el, hiszen tudjuk, hogy azok létrehozása és nyomtatása mennyi tervezési és kivitelezési munkával jár.